Czy wypadają włosy po radioterapii

Nie pamiętasz hasła. Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się. Forum Zdrowie Nowotwory-damy radę!

Wypadanie włosów u chorych na nowotwory – jak sobie z tym radzić?

Jedną z przyczyn utraty włosów, obok chorób, genów, hormonów czy złych nawyków, są leki. Tak — lecząc chorobę możemy również stracić włosy, a najpowszechniejszym tego przykładem są terapie stosowane w leczeniu nowotworów. Zarówno chemio- jak i radioterapia mogą pozbawić nas włosów, co jest powszechne. W chemioterapii nie ma możliwości selekcji.

Problem nadmiernego wypadania włosów jest problemem powszechnym. Dotyczy zarówno kobiet jak i mężczyzn. Zjawisko to ma zróżnicowane i liczne przyczyny. Niektóre z nich zależą od nas samych, zaś na inne całkowicie nie mamy wpływu. Wzmożona utrata włosów bywa często skutkiem przebytych w ostatnim czasie poważnych i wyczerpujących siły witalne organizmu chorób, tak jak choroby nowotworowe.

Komentarze

Cze 26, Chemioterapia , Leczenie wspomagające.

svstinger

VirtualFutbolist

MasterYan

Zostaw swoją myśl